سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و مهر
 
قالب وبلاگ

 

 

سوم خردادسالروز فتح خرمشهر شهر خون واستقامت را با یاد تمامی شهیدانی که خونشان هنوز بر سنگفرشهای خونین شهر من وتو را صلا میزند گرامی باد.

یاد روزهای حماسه وشور یاد اروند وکارون یاد استقامت شوش ودزفول بخیر.کمی به سالها قبل برگردیم ، در ان سالی که از رادیو خبر پیروزی خرمشهر به گوش رسید.

خبر پیروزی  نیروهای ایرانی در منطقه عملیاتی فتح المبین انعکاس گسترده ای در مطبوعات وخبر گزاریهای جهان داشت.

خبرگزاری فرانسه: بر اساس اخرین گزارشهای رسیده از جبهه های  جنگ ایران وعراق، نیروهای ایرانی در حمله ای که دیروز در استان خوزستان به مر حله اجرا در آ وردندمناطق وسیعی از سرزمینهای تحت اشغال را باز پس گرفتند.

خبرگزاری امریکایی رویتر:در حمله بزرگ ایران که ازاد سازی بخش وسیعی از خاک این کشور را به دنبال داشت،بیش از ده هزار عراقی کشته یا زخمی شدند وحداقل دو هزار نفر به اسارت گرفته شدند.

پس ازاعلام خبر پیروزی ، مردم به خیابانها امدند وبه همدیگر شیرینی تعارف کردند،نظیرزمانی که در ژانویه 1979( دی ماه)1357 اعلام شد که شاه ایران را ترک کرده است.

رادیو بی بی سی:به نظر اگاهان غربی ،روشن است که ایران در در گیری اخیر با عراق،دست برنده را دارد. متخصصان  نظامی در غرب ، این عملیات را پیروزی بزرگ ایران می دانند. نیروهای مسلح ایران نفرات بیشتری در اختیار دارند و از روحیه بسیار خوبی برخوردارند.

خبرگزاری رویتر به نقل از خبرگزاری عراق:

صدام حسین خواستار اتش بس   وحل وفصل جنگ با ایران ، از راه مصلحت امیز شد.

خرمشهر بعد از 34 روز مقاومت سقوط کرد ، بعد 575 روز ظرف کمتر از 24 ساعت ازاد شدرادیو بی بی سی در طول انجام عملیات بیت المقدس در تحلیلی گفت: چنانچه ایرانیان در صدد باز پس گرفتن خرمشهر باشند سخت ترین گردو را برای شکستن بر گزیده اند.

غنایم بدست امده در عملیات بیت المقدس :

تانک ونفربر:105 دستگاه

جیپ حامل توپ:30 دستگاه

توپ130م م:18 قبضه

سلاح انفرادی:بیش از ده هزار قبضه


[ سه شنبه 86/3/1 ] [ 11:12 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

با ماه و مهر همسفر جاده های اسمانی باشید.
لینک دوستان
امکانات وب
head> سخت ترین گردو - ماه و مهر