سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و مهر
 
قالب وبلاگ

به نام خداوند مهربان و بخشنده

خوشا انانکه که الله یارشان بی  به حمد وقل هوالله  کارشان بی

. خوشا انانکه که دائم در نمازند  بهشت  جاودان ما وایشان بی

نماز جایگاه اثبات ایمان واعتقاد با ان یگانه خالق بی همتاست.

نماز سرمایه عظیم وگنجی ناتمام است که خداوند کریم از عرش خود ارزانیمان داشته است تا با انس بدان  فقر را از خود دور نماییم.نماز چشمه زلال الهیست تا با طهارت خود شایستگی عروج در خلوت یار را از ان خود کنیم. ارامش سکون رها شدن  پریدن و اسمانی شدن را تنها بر روی سجاده ها ی لطیف وعارفانه نماز میتوان پیدا کرد.

خداوند در قران  می فرمایند نماز را بجای اور که نماز انسان را از هر کار زشتی باز میدارد.

همچنین در سوره مدثر ایات 42 تا 44 میفرماید:

از جهنمیان میپرسند چه عملی شما را جهنمی کرده است در پاسخ گویند ما از نماز گزاران و انفاق کنندگان نبودیم.امام صادق می فرماید:نماز سپری بین انسان واتش جهنم وکفاره گناهان است.

رسول خدا فرمود: هر روز فرشته ای در قبرستان به مردگان خطاب میکند ایا کسی ارزویی و غبطه ای دارد انان در پاسخ گویند : ما به حال نماز گزاران در مساجد و روزه داران غبطه میخوریم که چرا ما نمیتوانیم مانند انها این اعمال را انجام دهیم.

در جهنم مکانی است که جهنمیان در ان هفتاد مرتبه از شدت حرارت وداغی ان به فریاد ایند از ان حضرت پرسیده شد این مکان دردناک جای چه کسانی است ؟ فرمود جایگاه شرابخواران از اهل قران و کسانی که نماز نمی خوانند. باز میفرمایند : ای علی نماز شب بخوان نماز شب بخوان نماز شب بخوان .

سلمان گوید :مردی نزد حضرت امیرالمومنین (ع) امد وعرض کرد من از خواندن نماز شب محروم گشته ام و توفیق این عمل از من سلب شده است .حال چه کنم؟

فرمود : گناهانت تورا به بند کشیده وموجب سلب توفیق تو گردیده است( بحارالانوار جلد 84ص151)

.حضرت رسول (ص) میفرمایند : کسی که سه روز عمدا نماز نخواند و بدون توجه در این حال بمیرد شایستگی غسل وکفن ودفن در قبر ستان مسلمین را ندارد(جامع الاخبار ص 187)

پانزده بلا و گرفتاری

حضرت زهرا (س) فرمود از پدرم درباره مردان وزنانیکه در نمازشان سستی وسهل انگاری میکنند پرسیدم ان حضرت فرمودند:

کسی که نسبت به نماز سستی وسهل انگاری کند خداوند اورا به پانزده بلا وگرفتا ری مبتلا میگرداند: برکت را از عمر ورزق وروزی اش میگیرد.سیمای صالحین را از چهره اش محو میکند.هر کاری که بکند بدون پاداش خواهد بود. دعایش مستجاب نخواهد شد.برای وی بهره ای از دعای صالحین نخواهد بود.خوار وذلیل میمیرد.گرسنه وتشنه جان خواهد داد بطوری که اگراز همه نهرهای دنیا به او اب داده شود تشنگی او برطرف نخواهد شد خداوند فرشته ای را بر میگزیند تا اسایش اورا در قبر سلب نماید.قبرش را تنگ خواهد کرد.قبرش تاریک خواهد بود.خداوند فرشته ای را بر میگزیندتا او را با صورت روی زمین بکشد در حالیکه خلایق به او بنگرند.به سختی مورد محاسبه قرارمیگیرد.خداوند با نظر رحمت به او نمی نگرد واورا پاکیزه نگرداند وبرای او عذابی دردناک قرار دهد.(مستدرک الوسایل جلد3ص24)

نماز اول وقت

شخصی نزد اقای نخودکی از بزرگان دینی مشهدرفت ورو به ایشان نمود واز ایشان خواست تا چند دستور اخلاقی کلیدی به ایشان بیاموزد .

او از اقا خواست تا با ان نکات بتواند شغل خوب همسر خوب وخانه ای برای زندگی مهیا کند.

اقا فرمودند : اگر شغل خوب میخواهی نماز اول وقت را به هیج عنوان ترک نکن.

 اگر همسر خوب میخواهی نماز اول وقت واگر خانه ای برای خود میخواهی نماز اول وقت را ترک نکن

ان شخص گفت چند خواسته با یک کلید اقا فرمودند نماز اول وقت شاه کلید است برای همه مشکلات.ان شخص با انجام این دستور هم صاحب شغل خوب همسر خوب وخانه مناسب گردید.

دوستان خوبم  نماز اول وقت داروی تمامی دردهاست در ان سری است که تنها کسانی از ان واقفند که نسبت به این امر مداومت دارند. شما هم اگر در زندگی مشکل یا گره ای در امورات دارید این امر را از خواهرتان

بپذیرید که ما بندگان سرگشته برای نجات جز این راهی نداریم . فقط کافیست امتحانش کنید . التماس دعا

 

 

 

 


[ جمعه 86/2/28 ] [ 6:32 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

با ماه و مهر همسفر جاده های اسمانی باشید.
لینک دوستان
امکانات وب
head> شاه کلید - ماه و مهر