سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و مهر
 
قالب وبلاگ

به نام خداوند بخشنده و مهربان

 

رسول اکرم صل الله علیه و آله:

ای مردم جز این نیست که خداست و شیطان ، حق است و باطل ، هدایت است و ضلالت ، رشد است و گمراهی ، دنیاست و آخرت ، خوبی هاست و بدی ها ، پس همه خوبی ها از آن خداست و همه زشتی ها از آن شیطان ملعون است.

 

امام صادق علیه السلام :

شیطان گفت پنج نفرند که هیچ راهی به آنها ندارم اما دیگر مردم در مشت من هستند:

١- هر کس با نیت درست به خدا پناه ببرد و در همه کارهایش بر او توکل کند.

٢- کسی که شب و روز بسیار تسبیح خدا گوید.

٣- کسی که برای برادر مومنش آن پسندد که برای خود می پسندد.

٤- کسی که هر گاه مصیبتی به او می رسد بی تابی نمی کند.

٥- و هر کس که به آنچه خداوند قسمتش کرده خرسند است و غم روزیش را نمی خورد.

 

امام هادی علیه السلام :

شیطان به حضرت نوح علیه السلام گفت : اگر آدمی را بخیل یا حریص یا حسود و یا ستمگر و یا عجول یافتیم ، به سرعت او را به چنگ می آوریم و اگر تمام این صفات در او باشد – از ماست – و او را چون خود شیطان نافرمان می نامیم.

 

رسول اکرم صل الله علیه و آله:

شیطان تا آنگاه که انسان مراقب نمازهای پنجگانه اش می باشد از او می ترسد و چون

نمازهایش را تباه کرد بر او جرائت پیدا می کند و او را در گناهان بزرگ فرو می برد.

 

امام علی علیه السلام :

از خشم بپرهیز که آن ، سپاهی بزرگ از سپاهیان شیطان است.

 

رسول اکرم صل الله علیه و آله:

بدانید که هیچ مردی با زن نامحرم خلوت نمی کند جز آنکه سومی آنها شیطان است.

 

رسول اکرم صل الله علیه و آله:

ای علی ، هر گاه وقت نمازت رسید آماده آن شو و گرنه شیطان تو را سرگرم می کند و هرگاه قصد کار خیری کردی شتاب کن و گرنه شیطان تو را از آن منع می کند.

 

امام صادق علیه السلام :

وقتی که میان دو نفر مسلمان قهر و جدایی به وجود آید ، شیطان بسیار خوشحال می  اما همین که با یکدیگر آشتی کنند ، زانوهایش می لرزد و بند بند وجودش پاره می شود و فریاد می زند : ای وای بر من که به سبب این آشتی هلاک شدم.

 

امام صادق علیه السلام :

خانه ای که در آن قرآن خوانده نمی شود و از خدا یاد نمی گردد ، برکتش کم شده ، فرشتگان آن را ترک می کنند و شیاطین در آن حضور می یابند.

 

رسول اکرم صل الله علیه و آله:

آیا شما را از چیزی خبر ندهم که اگر به آن عمل کنید شیطان از شما دور شود ٬ چندان که مشرق ار مغرب دور است ؟ عرض کردند چرا. فرمودند : روزه ٬ روی شیطان را سیاه می کند و صدقه ٬ پشت او را می شکند و دوست داشتن برای خدا و هم یاری در کار نیک ٬ ریشه او را می کند و استغفار ٬ شاهرگش را می زند

حضرت صادق علیه السلام فرمود : هیچ چیز نیست جز آنکه برای آن حدی ( و اندازه ای ) است که بدان پایان پذیرد مگر ذکر خدای عزوجل که حدی ندارد تا پایان پذیرد ٬ خدای عزوجل فرائض را واجب کرده و هر که آنها را به جای آورد همان حد و انتهای آنهاست ٬ و ماه رمضان است پس هر که آنرا روزه دارد همان حد آن است ٬ و حج ( واجب است ) و هر که حج کرد پایان رسانده ٬ مگر همان ذکر که به راستی خدای عزوجل به اندک آن راضی نشده و انتها و حدی برای آن قرار نداده که بدان پایان یابد ٬ سپس این آیه را تلاوت فرمود :

 

" ای آنانکه ایمان آوردید یاد کنید خدا را بسیار ٬ و تسبیحش گوئید بامدادان و شامگاهان " ( سوره احزاب آیه ۴۱-۴۲ )

 از وبلاگhttp://www.al-amin.blogfa.com


[ پنج شنبه 86/6/15 ] [ 6:59 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
. گوته، شاعر و نویسنده معروف آلمانى مى‏گوید:
    «سالیان دراز کشیشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگه داشتند؛ امّا هر قدر که ما قدم در جاده علم و دانش نهادیم و پرده تعصب را دریدیم، عظمت احکام مقدس قرآن، بهت و حیرت عجیبى در ما ایجاد نمود. به زودى این کتاب توصیف‏ناپذیر، محور افکار مردم جهان مى‏گردد! »
    
    2. آلبرت انیشتاین که نیازى به معرفى ندارد، مى‏گوید:
    «قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند، هدایت مى‏کند ».
    

    3. ویل دورانت، دانشمند امریکایى شرق‏شناس، مى‏گوید:
    «در قرآن، قانون و اخلاق یکى است. رفتار دینى در قرآن، شامل رفتار دنیوى هم مى‏شود و همه امور آن از جانب خداوند و به طریق وحى آمده است. قرآن در جان‏هاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى‏آورد که از رسوم و تشریفات ناروا آزاد است ».
    
    4. پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى‏گوید:
    « زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم » .
    
    5. لئوتولستوى، نویسنده معروف روسى مى‏گوید:
    «هر کس که بخواهد سادگى و بى پیرایگى اسلام را دریابد، باید قرآن مجید را مورد مطالعه قرار دهد. در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقى و احکام آسان و ساده براى عموم بیان شده است. آیات قرآن به خوبى بر مقام عالى اسلام و پاکى روح آورنده‏اش گواهى مى‏دهد».
    
    6. دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى‏گوید:
    «اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است».
    
    7. ارنست رنان، فیلسوف معروف فرانسوى مى‏گوید:
    « در کتابخانه من هزاران جلد کتاب سیاسى ،اجتماعى، ادبى و... وجود دارد که هر کدام را بیش از یک بار نخوانده‏ام؛ اما یک جلد کتاب هست که همیشه مونس من است و هر وقت خسته مى‏شوم و مى‏خواهم درهایى از معانى و کمال به رویم باز شود، آن را مطالعه مى‏کنم. این کتاب، قرآن - کتاب آسمانى مسلمانان - است».
    
    8. ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه مى‏گوید:
    « امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و مى‏تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دار سعادت بشر است».
    
    9. مهاتما گاندى، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت:
    «از راه آموختن علم قرآنى، هر کس به اسرار وحى و حکمت‏هاى دین، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگى دیگرى پى مى‏برد. در قرآن هیچ اجبارى براى تغییر دین و مذهب انسان‏ها دیده نمى‏شود. قرآن به راحتى مى‏گوید: هیچ زور و اکراهى در دین وجود ندارد».
    
    10. ژان ژاک روسو، متفکر و روان شناس مشهور فرانسوى، برداشت منحصر به فردى از قرآن دارد؛ او مى‏گوید:
    « بعضى از مردم بعد از آن که مقدار کمى عربى یاد گرفتند، قرآن را خوانده، امّا درست درک نمى‏کنند. اگر مى‏شنیدند که محمّد(ص) با آن کلام فصیح و آهنگ رساى عربى آن را مى‏خواند، هر آینه به سجده مى‏افتادند و ندا مى‏کردند: اى محمّد عظیم! دست ما را بگیر و به محلشرف و افتخار برسان. ما به خاطر یارى تو حاضریم که جان خویش را فدا سازیم!!»
    
    
    منبع: قرآن از دیدگاه 114 دانشمند، محمد مهدى علیقلى.
    

[ دوشنبه 86/6/12 ] [ 3:25 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

امروز روز جهانی وبلاگ بود.

اینروز را به تمام دوستان وبلاگرهاتبریک میگویم.

وبلاگ ، مکانی مجازی برای تعامل اندیشه های متفاوت است.

جاییکه، زمانی را برای اندیشیدن وتامل در انجا سپری کرده و با  خواندن نوشته ها با دنیای نویسندگان وبلاگ ها اشنا میشویم وهمین باب دوستیهای بسیاری را برویمان میگشاید.گهگاهی نیزاین ارتباطات،

از فضای مجازی بیرون امده وپا به دنیای واقعی مینهد.

نمونه ای از این را من و یکی از دوستان بلاگر در نهایت زیبایی و در مکانی مقدس تجربه کرده ایم.

دو یا سه ماه پیش از طریق وبلاگ یکی از دوستان با او اشنا شدم.

متوجه شدم همکار نیز هستیم.نوشته های وبلاگ او ، بیشتر در حیطه تخصصش بود.از طریق صفحه نظرات اولین ارتباط برداشته شدو این شروع دوستی مجازی ما بود.ارتباط تلفنی نیز بدان اضافه شد. ولی دوستی موقعی پایدار میشود که به صورت دیدار دراید.در حالیکه فاصله ما قدمی بود از شمال تا مرکزاین سرزمین پرمهر.

ارتباطات ادامه داشت تا اینکه ، خواهران هیئت قرانی محل پیشنهاد یک سفر زیارتی به قم و جمکران را به من دادند.برنامه ریزی انجام شد و فقط زمان برنامه با مشکل برخورد کرد.خواهران مایل به انجام سفر در زاد روز میلاد اقا امام زمان (عج) بودند ولی به دلیل امتحانات شهریور بچه های مدرسه،این کار برایم مقدور نبود، که کار هیئت دولت و تعطیلی پنج شنبه ، بلافاصله این اردو را راه انداخت.به دوستم زنگ زدم وپیشنهاد یک ملاقات حضوری در قم را دادم واو نیز موافقت نموده وبا خانواده در انجا حضور یافتند.ما نیز در شب جمعه به جمکران رسیدیم .مکان ملاقات را کنار درب شماره 6 مسجد قرار دادیم.و انجا همدیگر را ملاقات نمودیم. برای هردو یمان این یک  تجربه  زیبا وشیرین وبیاد ماندنی بود.به دوستم گفتم که در چه شب عزیز( شب جمعه ،بعد میلاد) و در چه مکان مقدسی(مسجدمقدس  جمکران) با هم دیدار نمودیم واین میتواند شروع یک دوستی خوب باشد.روز بعد که باید از هم جدا میشدیم با خانواده به دیدار خانواده ایشان رفتیم تا انها نیز با هم اشنا شوند و این کار انجام شد.دخترانمان نیز با هم دوست شدندو چند عکس یا دگاری نیز باهم گرفتیم.در پایان نیز دوست خوبم با هدایایی شرمنده امان کردند.از هم خداحافظی کرده وبسوی دیار خودمان حرکت کردیم در حالیکه شیرینی دوستیمان با گزهای اصفهانی ، شیرینتر شده بود.

.


[ شنبه 86/6/10 ] [ 9:44 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

ای کاش ان لطیف تر از بوی گل شبی


اهسته با شمیم سحر گاه میرسید


راه امید بسته مگر باز دوست


چون میهمان سرزده از راه میرسید.


سلام بر تو ای اخرین فاتح نور، جمعی خسته از تاریخ چشم دوخته به طلوع وغروب جمعه ها، امدن تو را به نظاره نشسته اند.


چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی.


ای ناموس زمین،ای قلب تپنده زمان ، بیا که زمینیان طلوع تورا به انتظار میسرایند.


وصف یار در کتب مذهبی


کتاب شاکمونی هندوها):


پادشاهی ودولت دنیا به فرزند سید خلایق دو جهان «کِشِن »( کشن به لغت هندی نام پیامبر اسلام است).تمام شود .وی کسی باشد که بر کوههای مشرق و مغرب حکم براند و فرمان کندوبر ابرها سوار شود و فرشتگان کارکنان او باشند و جن وانس در خدمت او شونداز سودان که زیر خط استواست تا ارض تسعین که زیر قطب شمالی ست و ماورائ بحار را صاحب شود و دین خدایکی شود و دین خدا زنده گرددو نام او قائم باشد و خدا شناس باشد


کتاب دید هندوها:


پس از خرابی دنیا پادشاهی در اخر الزمان پیدا شود که پیشوای خلایق باشد و نام او منصور باشد وتمام عالم بگیرد و به دین خود اورد.همه کس از مومن و کافر بشناسد و هرچه خدا خواهد براید.


کتاب حبقوق نبی از کتاب مقدس:


اگرچه تاخیر نماید برایش منتظر باش زیرا که البته می ایدو درنگ نخواهد کرد بلکه جمیع امتها را نزد خود جمع میکند و تمامی قومها را برای خویشتن فراهم میکند.


رساله دوم پولس به تیمو تاوس باب سوم بندهای 1-5 :


اما این را بدان که در ایام اخر زمانهای سخت پدید خواهد امد زیرا که مردم خود پرست خواهند بودو طماع ولاف زن ومتکبرو بدگو و نامطیع و ناسپاس و ناپاک وبی الفت وکینه توز و غیبت گر و ناپرهیز وبی مروت و متنفر از نیکویی وخیانتکار وتند مزاج ومغرور که عشرت را بیشتر از خدا دوست دارند که صورت دینداری دارند لیکن قوت انرا انکار میکنند.


به امید ظهور دولت یار امین یا رب العالمین


[ دوشنبه 86/6/5 ] [ 6:57 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

دلم قرار نمیگیرد از فغان بی تو                              سپند وار زکف داده ام عنان بی تو

گدازه ی غم دل را ببر چو امین                             جدا زخلق به محراب جمکران بی تو

با تو جه به اینکه قران کریم در بعضی از سوره ها اخبار یقینی و محقق الوقوع مثل قیامت را با فعل ماضی اورده است اینجا نیز با الهام الهی ، اخبار روز ظهور رابه صورت انجام شده اورده ایم امیدواریم  ذکر این اخبار ذوق وشوق همه منتظران ظهوررا بیشتر نماید وهر چه بیشتر اماده ظهور ان حضرت گردیم.به امید ان روز...............

وعده خدا عملی شد ، حضرت حجه ابن الحسن مهدی موعود ارواحنا له الفدا نمایان شد وزمین از نور پروردگارش روشن گردید.

صبح امروز منادی ندا داد:

اگاه باشید که حق با علی و شیعیان اوست این ندا را هر قومی به زبان خود شنیدند.

اولین کسی که با حضرت ولی عصر بیعت کرد جبرائیل ملک مقرب درگاه خداوند بود انگاه تمام یاران حضرت به سوی او شتافتند.

امروز نوای جائ الحق وزهق الباطل در تمام عالم طنین انداز شد.

امروز حضرت بقیه الله الاعظم

رهبر کل جهان و امام زمان علیه السلام به دیوار کعبه تکیه کرده ندا براوردند ( بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین) انا بقیه الله من امدم،به سوی من بشتابید و به فرمان من گردن نهید.

امام زمان ارواحنا له الفدا با دست عنایت  ونگاه ولایتی خویش عقلهای بشریت را کمالی بخشیدند.

حضرت ولی عصر علیه السلام با محبت بی نظیر خویش تمام مردم را به دین اسلام جذب نموده وتوبه کنندگان را به اغوش مهربان خود پذیرفتند.

جهان یکپارچه از خواب غفلت بیدار شد .مفسر حقیقی قران ظهور کرد از امروز علوم واقعی در جهان تدریس میشود.

باب جهل وتاریکی بسته شد ونور علم ودانش، جهان را روشن کرد، تمام دانشمندان جهان در مقابل عظمت علمی امام زمان انگشت حیرت به دهان گرفتند.

بعضی از کسانی که سالیان سال انتظار چنین روزی زندگی کردند واز دنیا رفتند، اکنون به خواست خدا رجعت نموده اند وعاشقانه اماده یاری حضرتتند.

تولیت مسجد مقدس جمکران اعلام کرد : محراب جمکران منتظر قدوم خورشید جمکران است.

زبان عربی به عنوان زبان بین المللی در تمام جهان اعلام شد.

امروز اخبار رسانه ها مربوط به ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا است.

پاره ای از روزنامه ها از قدرت روحی حضرت مهدی علیه السلام و برخی از زیبایی حضرت مطلب نوشتند، امروز روز انتقام از دجالان تاریخ است.

مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) فرمودند. امروزروز شروع تاریخ بشریت است.

نماینده امام زمان ، حضرت ایه الله العظمی خامنه ای ( مد ظله العالی) پرچم انقلاب را به صاحب پرجم تحویل دادند.پرچم انقلاب حضرت مهدی  به عنوان یگانه پرچم جهان و اوای لا اله الا الله ومحمد رسول الله وعلی ولی الله  به عنوان تنها سرود جهان و حهانیان معرفی شد.

طبق اخبار رسیده امام زمان قصد دارند به ایران سفر کنند و طی پیامی به جهانیان اعلام کردند، ایران شیعه ، خانه ی ما و مورد توجه ما بوده وهست.

تمام یاران حضرت اهل تزکیه وتذهیب نفس بوده اند.

طبق اخبار رسیده اکثر یاوران حضرت ، جوان هستند وعده ای نیز زن میباشند.

امروز اهل مکه  صوت دلنواز قران را از دولب مبارک امام زمانشان شنیدند وکتاب علی علیه اسلام را در دستان ان حضرت دیدند در حالیکه بین رکن ومقام سخن میگفت مشاهده کردند .

امروز اهل اسمان و زمین خوشحال شدند .مرغان اسمان وماهیان دریا غرق سرور وشادی گردیدند.

خبرمهمی که امده است این که اصحاب کهف به اراده خداوند محشور شده اند وبه یاری امام زمانشان شتافته اند.انها شاهدان مسلم برای ظهور قائم ال محمد علیه السلام میباشند وبه حقانیت حضرت مهدی علیه السلام شهادت دادند.

مردم ایران ، پیر وجوان ، مرد وزن ، همگی از شوق ظهور مولایشان به خیابانها امده و با شور وشعفی غیر قابل وصف ، لبیک گویان امادگی خود را برای یاری ان حضرت اعلام نمودند.

محض یار مهربان ان مونس و ارام جان

                                         ناله از دل سر دهم وزهجر او اشکم روان

کاش میگشتی عیان ای شمس هستی بخش جان

                                         می نمودی زنده دلهای تمام انس وجان  


[ جمعه 86/6/2 ] [ 9:31 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

 

در زمان پیغمبر مردی از صحابه هیچ وقت میهمان قبول نمیکرد.

روزی به رسول الله گفت:یا محمد (ص) زنی دارم که هر وقت میهمان به منزل دعوت کنم تا یکسال با من دعوا میکند.

پیامبر فرمودند من امشب میهمان شما هستم.

ان مرد به خانه رقت وبه زن گفت که  امشب بهترین انسانها میهمان ما می باشند.

زن گفت: چون طعامی  که لایق رسول الله باشد در منزل نداریم به حضرت بگو وقتی دیگر بیاید.

مرد گفت نمیتوانم زیرا خود حضرت فرموده امشب می ایم.

زن قبول نکرد لذا مرد خود طعامی درست کرد.چون شب شد حضرت  تشریف اوردند.وغذا تناول کردند ورفتند.

زن گفت: هنگامی که رسول خدا وارد منزل ما شد نان در دامنش مشاهده کردم و هنگام بیرون رفتن مار وعقرب به دامنش اویخته بود.

مرد با تعجب گفت من اینها را ندیدم.پس برخواسنه به خدمت حضرت محمد (ص) رفت وماجرا را تو ضیح داد.

حضرت فرمودند:همسرت راست میگوید.ان نان که من به همراه داشتم روزی من بود وان مار وعقربها گناهان شما بودکه بیرون بردم وشما را پاک کردم.

میهمان فبل از اینکه وارد خانه شود روزیش وارد میشود وبلارا از خانه دور میکند.

زن در حالیکه اشک میریخت گفت: از این به بعد حاضرم هر روز مهمان بپذیرم.


[ سه شنبه 86/5/30 ] [ 10:57 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

بچه های موسسه فرهنگی اشراق بابل فیلمی را از متن کتاب سیاحت غرب حاج اقا نجفی قوچانی تهیه کردند که بسیار جالب واموزنده است.

در این فیلم از ایه های قران و خطبه های امام علی علیه السلام پیرامون لحظات مرگ ودنیای قبر استفاده شده است

که خطبه را در این جا گرداوری کردم.

امام در خطبه221میفرمایند:( خطاب به انانی که به زیارت اهل قبور میروند)

شگفتا چه مقصد بسیار دوری وچه زیارت کنندگان بیخبری وچه کار دشوار و مرگباری

پنداشتند که جای مردگان خالی است.انها که سخت مایه عبرتند.واز دور با یاد گذشتگان فخر میفروشند.ایا به گورهای پدران خویش مینازند؟

ویا به تعداد فراوانی که در کام مرگ فرو رفته اند؟

ایا خواهان بازگشت اجسادی هستند که پوسیده شد؟

و حرکاتشان به سکون تبدیل گشت؟

انها مایه عبرت باشند سزاوار تر است تا تفاخر. اگر با مشاهده وضع انان به فروتنی روی اورند عاقلانه تر است تا انان را وسیله فخر فروشی قرار دهند.

اما بدانها با دیده های کم سو نگریستند وبا کوته بینی در امواج نادانی فرو رفتند.اگر حال انان را از خانه های ویران وسرزمینهای خالی از زندگا ن می پرسیدند پاسخ میدادند:

انان با گمراهی در زمین فرو خفتند و شما نا اگاهانه دنباله روی انان شدید.

بر روی کاسه های سر انان راه میروید وبر جسدهایشان زراعت میکنیدو انچه به جا گذاشته اند میخورید

وبر خانه های ویران انها مسکن گرفته اید وروزگاری که میان انها وشماست بر شما گریه و زاری میکند

.انها پیش از شما به کام مرگ فرو رفتند وبرای رسیدن به ابشخور از شما پیشی گرفتند

شرح حال رفتگان

در حالیکه که انان دارای عزت پایدار و درجات والای افتخار بودند.پادشاهان حاکم یا رعیت سرافراز بودند که سرانجام به درون برزخ راه یافتند.

وزمین انها را در خود گرفت واز گوشت بدنهای انان خورد واز خون انها نوشید.

پس در شکاف گورهای بیجان وبدون حرکت پنهان مانده اند.نه از دگرگونی نگرانند.

و نه از زلزله ها ترسناک

ونه از فریادها سخت هراسی دارند .

غائب شدگانی که کسی انتظار انها را نمیکشد وحاضرانی که حضور نمی یابند.اجتمایی داشتند وپراکنده شدند.

با یکدیگر مهربان بودند وجدا گردیدند.

اگر یادشان فراموش گشت یا دیارشان ساکت شدبرای طولانی شدن زمان یا دوری مکان نیست بلکه جام مرگ نوشیدند.

گویا بودند لال شدند.شنوا بودند وکر گشتند.

حرکاتشان به سکون تبدیل شد .چنان ارمیدندکه گویا بیهوش بر خاک افتاده ودر خواب فرو رفته اند.

همسایگانی هستند که با یکدیگر انس نمیگیرند و دوستانی هستند که به دیدار یکدیگر نمیروند.پیوندهای شناسایی در میانشان پوسیده و اسباب برادری قطع گردیده است.

با اینکه در یک جا گرد امده اند تنهایند .رفیقان یکدیگرند واز هم دورند.نه برای شب صبح گاه میشناسند و نه برای روز شامگاهی.

شب یا روزی که به سفر مرگ رفته اند برای انها جاویدان است.خطرات ان جهان را وحشتناک تر از انچه میترسیدند یافتند ونشانه های ان را بزرگتر از انچه می پنداشتند مشاهده کردند.

برای رسیدن به بهشت یا جهنم تا قرار گاه اصلیشان مهلت داده شدند وجهانی از بیم و امید برایشان فراهم امد. اگر میخواستند انچه را که دیدند توصیف کنندزبانشان عاجز میشد.

پیام مردگان

چهره های زیبا پژمرده وبدنهای ناز پرورده پوسیده شدوبر اندام خود لباس کهنگی پوشانده ایم و تنگی قبر ما را در فشار گرفته وحشت وترس را از یکدیگر به ارث برده ایم.

خانه های قبر بر ما فرو ریخته وزیبایی های اندام ما را نابود ونشانه های چهره های ما را دگر گون کرده است

اقامت ما در این خانه ها ی وحشت زا طولانی است نه از مشکلات رهایی یافته و نه از تنگی قبر گشایشی فراهم شد.

مردم اگر انها را در اندیشه خود بیا ورید یا پرده ها کنار رودمردگان را در حالتی مینگرید که حشرات گوشهایشان را خورده چشم هایشان به جای سرمه پر از خاک گردیده

وزبانهایی که با سرعت و فصاحت سخن میگفتند پاره پاره شد.

قلبها در سینه ها پس از بیداری به خاموشی گراییده ودر تمام اعضای بدن پوسیدگی تازه ای اشکار شده وانها را زشت گردانیده

وراه افت زدگی بر اجسادشان گشوده شده همه تسلیم شده نه دستی برای دفاع ونه قلبی برای زاری دارند.

و انان را میبینی که دلهای خسته از اندوه و چشم های پرشده از خاشاک دارند در حالات اندوهناک انها دگرکونی ایجاد نمیشود وسختی های انان بر طرف نمیگردد.

یا من له ادنیا والاخره ارح من لیس له الدنیا والاخره

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 86/5/26 ] [ 9:32 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

26 مرداد مردادماه سالروز ورود ازادگان عزیز به وطن اسلامی  گرامیباد.

جلوه هایی از سفر عشق این عزیزان در این مجمل  گرداوری شده است .

عاشقان عارفی که در زندان  بعثیها  درس شجاعت را همچنان که از مولایشان  اموخته بودند تمام وکمال

به  رخ تمامی جهانیان کشیدند و مدال افتخار وشجاعت را بر قلبهایشان  تا  پایان تاریخ   به اهتزاز در اوردند.

ازاده مهدی طحائیان ( کوچکترین اسیر ایرانی در عراق)

با تو جه به سن وسال کمی که داشتم، در کانون توجه عراقی ها قرار گرفتم.تمام  نیروهای  عراقی  دور ما  حلقه زده بودند .20 تن بودیم که تعدادی از اسیرها مجروح بودند که به خاطر رسیدگی نکردن بعثی ها ، همان شب اول شهید شدند.اسیرهای کم سن وسال را به خط مقدم بردند تا استفاده تبلیغاتی کنند.ما را پشت ماشین تویو تا نشان نیروهایشان  میدادند و میگفتند : همه نیروهای ایرانی مثل این ها کوچک وکم سن وسال هستند، البته ما هم ساکت نمی نشستیم کوتاه نمی امدیم . ما را به یک کاتیوشا بستند وبدون اینکه اجازه داشته باشیم گوشمان را بگیریم 40 تیر کاتیوشا شلیک کردند..

اولین خبرنگاری که به اسایشگاه ما امدیک زن هندی به نام ناصره بود .اول سراغ من امد، ولی من با او صحبت نکردم و گفتم تا حجاب را رعایت نکنی با تو صحبت نمیکنم.او گفت : من جای خواهرت هستم.ولی من قبول نکردم.یک روسری از کیفش دراورد و گفت من این روسری را گذاشته بودم برای وقتی که به ایران بروم وبا مقامات ایران مصاحبه کنم ، ولی حالا از ان استفاده میکنم.

او گفت: صدام بسیار بشر دوست است ودلش برای شما اطفال ایرانی میسوزد او سعی کرده شما را به ایران تحویل دهد اما کشور شما قبول نکرده است، رهبر ایران منکر شما شده است.ایا درست است که مقامات ایران چنین رفتاری با شما بکنند ؟

من با توکل به خدا گقتم :اولا این سئوال شما سیاسی است و دوما من نمیدانم که رهبر ما چنین حرفی زده باشد ، ولی اگر هم گفته باشد ، اشکال ندارد وایشان رهبر ما هستند ، هر چه بگویند درست است. با جواب من ، سرگرد عراقی سخت عصبانی شد وگفت : مهدی پدر تو را میسوزانم.تو را فلج میکنم.انقدر این جا نگهت میدارم تا موهای سرت سفید شود وپیر مرد بشوی.تو را به بغداد میفرستم وان جا بیچاره ات میکنند.

ان زن خبر نگار گفت : من این فیلم را میبرم وبه اقای خمینی نشان میدهمکه بداند چه بسیجی هایی دارد.

ما میدانستیم این فیلم از از در اردوگاه بیرون نخواهد رفت، ولی نمیدانم که این خبرنگار ، فیلم را چگونه از اردوگاه بیرون برد.

این فیلم از تلویزیون فرانسه پخش شده بود و دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه ان را به ایران منتقل کردند که شما انرا از تلویزیون ایران دیدید.

ازاده فاطمه ناهیدی:

در لحظه اسارت استغفار میکردم و شهادتین را هم گفتم.اما یادم افتاد چند روز قبل نماز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را نذر کردم.کف گودال نشستم ونذرم را ادا کردم بعد نماز ، ارام تر شدم.

با خودم گفتم این من نیستم که اسیر شدم ، بلکه من یک زن ایرانی مسلمان هستم وباید چهره واقعی او را نشان دهم .خودم را به دست خدا سپردم واز او خواستم تا کمکم کند.نزدیک ظهر بود.سربازی را فرستاده بودند تا مراقبم باشد.با اشاره به او گفتم: میخواهم نماز بخوانم رفت و از فرمانده اجازه گرفت.دست وپایم را باز کرد واز ان گودال من را جای دیگر برد.با خاک زمین تصرف شده ام تیمم کردم ونماز خواندم.سرباز زل زده بود ونگاه میکرد.انگار چیز عجیبی دیده بود.صبچ که صدای گاری صبحانه را در راه رو می شنیدیم با خواهرها که چهار نفر بودیم ، بسم الله میگفتیم وشعار درود بر خمینی سر می دادیم.یکی، دو بار در روز قران را با صدای بلند میخواندیم .هر سوره ای را که بلد بودیم ، با هم دسته جمعی میخواندیم .تعقیب هر نماز دست هایمان را به هم میدادیم و دعای وحدت میخواندیم با این کار عراقی ها را ذله کرده بودیم.

عراقی ها اسرا ی ایرانی را برگرداندند (ازاده میکاییل احمد زاده)

تمام خبر نگارها این صحنه هارا تصویر برداری کردند. هنگامی که از اتوبوس ها در جلوی خبر نگاران سراسر جهان پیاده می شدیم فوراً عکس امام را از زیر پیراهن بیرون می کشیدیم به سمت دوربین ها گرفته و می بوسیدیم  و فریاد می زدیم : الله و اکبر ، خمینی رهبر

دوربین های حامی عراق از دیدن این صحنه ها فوراً دوربینها را  برمی گرداندندو دوربین های بی طرف این شور و احساسات را شکار می کردند. ما بعد از طی چند متر به خاک ایران زانو زده وخاک وطن را به نشانه علاقه و وفاداری می بوسیدیم .

آنگاه سیل هموطنان  از هر سو برای زیارت ما و ابراز محبت و قدردانی از صبر و مقاومت ما به طرف مان می دویدند ، اسرای غیور در آغوش قلبهای قدر شناس بودند ، از خوشحالی همه گریه می کردند بیشتر از ما اسرا هم وطنان که در آن مکان حضور داشتند از دیدن ما و برگشتن ما خوشحال بودند ، آن صحنه های زیبا قابل توصیف نبودند.

سپاه پاسداران ماموریت داشت تا اسرای ایرانی را از عراق تحویل بگیرد و ارتش جمهوری اسلامی نیز ضمن نگهداری اسرای عراقی از اول جنگ تا آن روز ماموریت داشت اسرای  عراقی را تحویل مقامات عراق بدهند.

ما را سوار اتوبوس های سپاه کردند و به داخل شهر قصر شیرین حرکت کردیم دیدیم که ستون اتوبوس های ارتش حامل اسرای عراقی منتظر تحویل دادن آنها به عراق به صف ایستادند، ایران به همه آنها کت و شلوار مرتب و لباس های دیگر و حتی سوغاتی برای خانواده شان از ایران تهیه کرده بودند ، در حالیکه مارا با لباس غیر مناسب سربازی بیرون کردند و این فرق مهمان نوازی ایرانیان و عراقی ها بود .

 همه اسرای عراقی چاق و سرحال در حالیکه اسرای ایرانی ضعیف و نحیف در اثر سؤتغذیه نمی توانستند روی پای خود به ایستند. مقامات بلند پایه کشورمان از ما استقبال کردند وتبریکات  رهبر و مسئولان کشوررا به ما می رساندند.

همان لحظه که از مقابل اسرای عراقی عبور می کردیم در دلهای خود بههمدیگر می گفتیم که شما هم چوب صدامیان را خوردید و غم دوری از خانه و کاشانه را کشیدیدو نوعی احساس همدردی داشتیم.

 

 

برای شادی ارواح طیبه شهدا صلوات.


[ دوشنبه 86/5/22 ] [ 10:58 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

یملأ الله الأرض قسطاً وعدلا بعد ما ملئت ظلماً وجوراً



چه با شکوه است تصور ایامى که تنها حاکم عالم ، دادگسترى چون قائم آل



محمد ( صلى الله علیه وآله ) باشد .



و چه زیباست زندگى در روزگارى که پرچمى جز پرچم توحید در اهتزاز نباشد و



ندائى جز نداى حق به گوش جهانیان نرسد ، دورانى ، سرشار از عطوفت ، مهربانى ،



عدالت ، آزادگى و کرامت انسانى .



ایامى که درآن آسمان نیز از بارش پى در پى باران رحمتش بر زمین دریغ نورزد و



زمین گنجینه هاى نهفته در دل خویش را سخاوتمندانه بر آدمیان تقدیم دارد . چرا که



عرشیان و فرشیان چنان از دولت بر حق آن عدالت گستر جهان به شور و وجد آیند



که هر کس هر چه در توان دارد در طبق اخلاص خویش عرضه کند تا شاید سهمى از



آن همه شکوه و جلال بى پایان بر عهده گیرد .



آرزوى دستیابى به آن دنیاى بى بدیل ، چشمان میلونها انسان خسته از ظلم



دوران را ، در انتظار نگه داشته و بیان اوصاف دولت حق توسط عالمان و



دانشمندان ، این انتظار مقدس را شوق انگیزتر کرده است .



در فضاى کنونى ایران ، احساس مى شود که حضور حضرت مهدى ( علیه السلام ) حضور



اصلى و محورى است و این حضور به مراتب پر رنگ تر از نقش انقلاب و رهبرى آن



است و در حقیقت اوست که رهبرى معنوى انقلاب و نظام را بر عهده دارد .



مسؤولان حکومت در ایران همواره نام آن حضرت را با احترام و قداست فراوان بر



زبان جارى مى کنند و با صراحت اعلام مى نمایند که " جان ما فداى خاک پاى آن



حضرت باد " و یا " کشور ، کشور امام زمان است " و یا مى گویند " هدف و آرزوى



نهائى ما تسلیم این کشور به صاحب اصلى آن ، یعنى امام زمان است " آرى در ایران ،



امام زمان ( عج ) همان سرور و سالار حاضر و ناظرى است که با تمام قداستش در 



دلهاى پرشور مردم ، در فریادها ، شعارها ، نامگذارى فرزندان ، مؤسسات ، خیابانها



و حتى مراکز تجارى ، با شکوه تمام جلوه گر است .



مجاهدان و مبارزان در جاى جاى ایران ، لبنان و . . . اشک شوق خود را به پاى او



نثار مى کنند . او را در رؤیاهاى خود مى بینند ، با فرشتگان همراهش در بیدارى



رابطه برقرار مى کنند و همواره روحشان به سوى او بال مى گشاید .



احترام ، محبت و قداستى که حضرت مهدى ( ارواحنا فداه ) در قلوب شیعیان و



عموم مسلمانان دارد ، هیچ شخصیتى در روى زمین دارا نیست . این علاقه و توجه



به ظهور حضرت همچنان افزایش خواهد یافت تا زمانى که خداوند وعده خود را

عملى کند و آئینش را بر تمام ادیان پیروز گرداند
[ شنبه 86/5/20 ] [ 9:42 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

افراشت لوا رسول امجد امروز       برمسند دین نشست احمد امروز

از بهر هدایت بشر صادر شد         فرمان رسالت محمد امروز

 


[ شنبه 86/5/20 ] [ 1:3 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

با ماه و مهر همسفر جاده های اسمانی باشید.
لینک دوستان
امکانات وب
head> پاییز 86 - ماه و مهر