سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و مهر
 
قالب وبلاگ
«قرآن با آن حکمت، پیامبر با آن گذشت، خداى متعال به پیامبر مى‌گوید: «لئن لم ینته المنافقون والّذین فى قلوبهم مرض والمرجفون فى‌المدینة لنغرینّک بهم». یعنى کسانى که از زیر مى‌خواهند ضربه بزنند، مى‌خواهند انفجار ایجاد کنند، مى‌خواهند مردم را بترسانند، مى‌خواهند دل مردم را خالى کنند، مى‌خواهند امیدها را از دلها بگیرند، اگر اینها بس نکنند، «لنغرینّک بهم»؛ ما - یعنى خداى متعال - تو - یعنى پیامبر - را به جان اینها مى‌اندازیم. ببینید لحن قرآن، چه‌طور لحن خشن و غلیظى مى‌شود. 
 
البته عده‌یى متأسفانه این کار را در سطح جامعه مى‌کنند؛ مرتب توى دلها را خالى کردن: آقا تمام شد، آقا بردند، آقا دشمن چنین شد، آقا ارزشها فلان شد! 
 
در دوران ریاست جمهورى و زمان حضور امام - آن هم حضور قدرتمندانه‌ى ایشان - خیلى از اوقات خلاصه‌ى ملاقاتهایى که با من مى‌شد، مى‌نوشتم. الان که نگاه مى‌کنم، مى‌بینم خیلى از حرفهایى که حالا بعضیها مى‌زنند که آقا چنین شد، چنان شد، آن‌وقت مى‌آمدند به ما مى‌گفتند که چنین شد، چنان شد! 
 
اصلاً عده‌یى هستند که خوششان مى‌آید بگویند آقا بردند، غارت کردند، چنین کردند، دشمن پیروز شد، دشمن مسلط شد! دشمن غلط مى‌کند که پیروز بشود. پیروزى دشمن به این است که دلهاى مؤمنین را از جا بکند. پیروزى دشمن به این است که بهترین جوانان این مملکت، در ناصیه‌ى این کشتى، نور رستگارى نبینند.
 
 در سخت‌ترین اوقاتى که در جنگ به ما ضربه وارد مى‌شد، امام با آن دل بزرگ و با آن ناصیه‌ى منور الهى امید مى‌داد. در ماجرایى ضربه‌ى سختى خوردیم. خدمت امام آمدند و گفتند که ما شکست خورده‌ایم. فرمود: شکست نبود؛ عدم‌الفتح بود. عدم‌الفتح، یعنى پیروز نشدیم. 
 
شما ببینید یک حادثه را دوگونه مى‌شود معنا کرد. هزار نفر از ما کشته شدند، پنج هزار نفر کشته شدند، اما دوگونه مى‌شود این را تفسیر کرد: تفسیر شکست، تفسیر عدم‌الفتح. معناى فرمایش امام این بود که طورى نشده است؛ مى‌خواستید پیروز بشوید، اما هنوز نشده‌اید. همیشه این‌طور به ما امید مى‌داد، این‌طور جامعه و کشور را حرکت مى‌داد؛ حالا عده‌یى همه‌ى همّ و غمشان این است که درست بعکس عمل کنند!»

[ یکشنبه 91/4/25 ] [ 12:26 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

با ماه و مهر همسفر جاده های اسمانی باشید.
لینک دوستان
امکانات وب
head> گهری از زبان فرزانه - ماه و مهر