سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و مهر
 
قالب وبلاگ

                                       به نام خدای شهیدان

روز وهفته معلم برتمامی کسانی دست اندرکارتعلیم وتربیت هستند مبارک باشد

به همه مادران وپدران که اولین معلم ما هستند تا معلمانی که در مدارس ودانشگاهها ومراکز اموزشی مشغول تعلیم وتربیت هستند. بر همه انها روز معلم مبارک باشد.

کانت اندیشمند بزرگ میگوید : دو کار از همه کارهای دیگر سخت تر است اول تعلیم وتربیت ودوم مدیریت.ویا در قران امده که هرکس یک نفر را احیا کند مثل انست که تمام انسانها را احیا کرده است. اینجاست که ما به اهمیت تعلیم وتربیت پی میبریم. ویا مولی علی علیه السلام میفرمایند هر کس مرا کلمه ای اموخت مرا بنده خویش ساخت.                 

استاد فرزانه واندیشمند فقید علامه مطهری از جمله بزرگانی است که در راه تعلیم وتربیت برای ترویج مبانی تفکر اسلامی زحمات بسیاری را متقبل شدند.

ایشان در ان دوران که اسلام در خفقان واسارت سکولاریسم وبیدینی پهلوی به روحانیون بودعلم بیداری را بدوش کشیدند وشروع به نشر وترویج مبادی بنیانی دین پرداختند.

در ان دوران که مجله زن روز در هر شماره خویش به نشر مد گرایی وفساد و عریان کردن زنان این مملکت می پرداخت "استاد وظیفه را در این دید که پاسخ بگوید و شروع به نوشتن مقالاتی در همین مجله در مبارزه با این تفکرات

غلط که سوغات غرب بود نمود ودر پی ان چه اگاهیهایی به زنان این جامعه داد به طوری که این مجله به اسانی به دست نمی امد.

یا در زمانی که اردوهای پیشاهنگی طبل بی بند وباری را در مدارس بین نوجوانان وجوانان به صدا دراورد شروع به نوشتن کتاب داستان وراستان نمود. تا نوجوانان وجوانان با تاریخ وزندگی ائمه اشنا واز انها الگو بگیرند.

یا در دانشگاهها متوجه حضور روشنفکران غربزده ومتججد گرا که با تدریس خود مغز دانشجویان را به سوی سکولاریسم ومادیگری سوق می دادند شروع به نوشتن کتاب علل گرایش به مادیگری را نوشت والی اخر .

او معلمی برای همه اقشار جامعه بود .او شمعی بود که با افروختن خود زیر بنای فکری جامعه مارا سامان داد وروشنایی بخشید.

همانطور که حضرت امام (ره) در باره اثارش فرمودند که اثار شهید مطهری بی کم وکاست همه مورد قبول است.

کتاب حجاب استاد می تواند منبع خوب مطالعاتی برای دختران جوان ما باشد تا با سیر حجاب از پیدایش ان تا ظهور اسلام وبعد ان اشنا شوند واز مزایای ان مطلع گردند.

از استاد شهید علامه مطهری هر چه گوییم باز اندک است وقلم ما عاجز.... صد حیف که دستان غدار استکبار که تحمل حضور افتابی

 را نداشت جهان اسلام را از تلالو وجود او بی نصیب گذاشت ولی بد خواهان بدانند اگر مطهری نیست ولی اثار ارزشمند او همچنان شمعی افروخته  راهنمای ماست. یاد این استاد بزرگ را گرامی داشته وعلو درجات الهی  را برای ایشان  از خداوند منان خواستاریم


[ سه شنبه 86/2/11 ] [ 6:23 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

با ماه و مهر همسفر جاده های اسمانی باشید.
لینک دوستان
امکانات وب
head> مطهری معلمی برای همه ما - ماه و مهر